Czy jest możliwa przyjaźń między pisarkami?

To jedno z pytań, które często padają na spotkaniach autorskich. Słyszy się czasem różne opowieści, plotki, ale też i historie z życia wzięte o zimnej konkurencji, rywalizacji, podkładaniu nóg i  tym podobnych. Kiedy wchodziłam w to środowisko, sama byłam ciekawa, jak jest naprawdę. Myślę też, że nie ma jednej tylko odpowiedzi na to pytanie. Różne osoby mają różne doświadczenia. Ja mogę opowiedzieć tylko o swoich.
Jako osoba początkująca, kiedy zaczynałam zupełnie od zera i powoli krok po kroku szłam w wymarzonym kierunku, na swojej drodze spotykałam inne pisarki. Czasem te bardzo sławne i wpływowe, czasem dopiero zaczynające tak jak ja. Wiele z nich zostało moimi znajomymi, do tej pory spotykamy się. Z niektórymi się zaprzyjaźniłam i wspieramy się teraz prywatnie i zawodowo, choć czasem jesteśmy dla siebie czystą konkurencją. To możliwe.
Spotkałam wiele fantastycznych osób. Być może są i inne, ale jakoś chodzimy osobnymi drogami? Takimi, które się nie przecinają.
Przyjaźń  jest możliwa wszędzie tam, gdzie są ludzie. Na pewno nie  z każdym można być jednakowo blisko, ale zawsze się znajdzie bratnia dusza. Tak też  jest i wśród literatów. Rzadko się spotykamy. Na co dzień każdy siedzi zamknięty w czterech ścianach i stuka w klawiaturę. Ostatnio dostałam propozycję, żeby codziennie wrzucać post ze zdjęciem pokazującym, jak pracuję. Ubawiło mnie to. Ale to by była interesująca sesja. Poniedziałek:  siedzę i piszę, wtorek: siedzę i piszę, środa: siedzę i piszę i tak przez wiele miesięcy. Wątpię, czy ktoś chciałby to w kółko oglądać :) Ale tak to właśnie jest.
Spotykamy się z koleżankami i kolegami z pracy rzadko. Na targach lub festiwalach i naprawdę sporo się wtedy dzieje. To w większości przypadków inteligentne, towarzyskie, obdarzone poczuciem humoru grono. Często bywa wesoło :)
Wspieramy się też jednak także w trudniejszych momentach. Również prywatnie. Wszędzie są bowiem dobrzy ludzie.
Dla ilustracji zdjęcia z ostatnich targów w Warszawie.
Jest jeszcze wielu fantastycznych pisarzy, którzy nie zostali tutaj ujęci. To bardzo fajne środowisko pełne indywidualistów i wspaniałych ludzi :) Wszystkich serdecznie pozdrawiam :)

Magdalena Witkiewicz i Magdalena Kordel
 Małgorzata Kalicińska
 Anna Sakowicz, Alek Rogoziński, Agnieszka Walczak Chojecka
 Magdalena Kordel
 Magda Stachula
 Magdalena Witkiewicz, Alek Rogoziński, Sylwia Winnik


8 comments

  1. Mam parę książek Krystyny Mirek są cudownie napisane i jeszcze więcej chce żeby pisała

    OdpowiedzUsuń
  2. Nasi autorzy są najlepsi <3 <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda i mają wsparcie w świetnych Czytelnikach <3

      Usuń
  3. Uwielbiam czytać książki polskich autorów i miło się patrzy, kiedy słowo pisane łączy jego twórców. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie, to prawda, że kiedy ludzie się wspierają, jest łatwiej :)

      Usuń
  4. Lubię bardzo pani twórczość i wielu innych autorów polskich m.in. Magdaleny Witkiewicz :)

    OdpowiedzUsuń