Akcja Święta :) Pierniczki

Dziś u nas  dzień pierniczków :) Specjalnie w sobotę, żeby wszyscy byli w domu i mogli uczestniczyć w dekorowaniu i wykrawaniu.
Wiem, że skomplikowane przepisy wymagają dużo wcześniejszych działań, dlatego ja korzystam z prostego. Pierniczki od razu są miękkie, smaczne i długo świeże.
To przepis, który jest Wam znany z powieści ,,Światło w Cichą Noc" Piekł je Bartek, jeden z Waszych ulubionych bohaterów.
Składniki: 1kg mąki, 1/2 litra miodu, 2 szklanki cukru, 1 kostka smalcu, 1/2 szklanki mleka, 3 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej, 3 jajka, szczypta soli, przyprawa do pierników lub ulubione przyprawy piernikowe.
Rozpuszczamy w rondlu miód, smalec i cukier, Kiedy ostygnie dodajemy mieszając mąkę, jaka, sodę, rozpuszczoną w chłodnym mleku, szczyptę soli oraz przyprawy. Wałkujemy, wykrawamy, pieczemy 8 min. w temp. 170 stopni, studzimy, dekorujemy i zjadamy :)
Taki plan. Ja robię jeszcze ciast piernik i roladę czekoladową. Kusi mnie makowiec z serem, ale zobaczymy, czy się uda, bo z piernikami mnóstwo roboty.
Wczoraj kupiła piękny aromat pomarańczowy do kominka zapachowego. Wypróbowałam, czekam na efekt. Tymczasem w kuchni cały czas gotowała się kapusta....
Zdecydowane jeden zero dla kapusty :)
Może dzisiaj będzie lepiej :)
A jak się u Was sprawy mają?
zdj. kamis.pl

6 comments

  1. Pierniki kupuję w zaprzyjaźnionym "Tortowym Atelier" SA przepiękne i pyszne. Bigos juz zamrożony, bo skoro wyjeżdżamy do rodziców zrobiłam wcześniej. Dziś pora na zrobienie stroik z pachnących gałązek. Jemioła zakupiona. I do spakowana ostatnie upominki. Na razie świętujemy urodziny Męża. Ot... Dwa razy prezenty w ciągu dwóch dni taki to ma fart😁

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierniczki córki będą zdobić dziś lub jutro. Zobaczymy. Od dziś urzeduje w kuchni. Muszę jakiś plan zrobić co po kolei 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Placki na migdałowca upieczona, mam zamiar na snikersa jeszcze upiec ciasta i mleko skondensowane ugotować. Reszta jutro. Anna Grzebalska

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś upiekłam piernik i zrobiłam blok czekoladowy (: Jutro będę robić ciasto Lion (:

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierniczki już gotowe, ciasteczka z rodzynkami też i keks. Ugotowany wywar z buraków. Sporo jutro, m.in. coś ala piernik, kapusta, barszcz... yyy zapisane mam co kiedy... jutro jeszcze sprzątanie...
    Wesołych Świąt!
    P.S. Dziś na blogu recenzja "Tylko jeden wieczór" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetyczne pierniczki. Lubie je jeść z pieczeniem trochę gorzej. :-)

    OdpowiedzUsuń